BESTY BITES

Besty Bites is a delicious cheese bread sold in the USA with the best of Brazilian flavor. Made with skills acquired over 3 generation of Brazilian bakers, the recipe has improved for over decades and it’s now being put to the test and adapted for the american consumer.


Besty Bites é um delicioso pão de queijo vendido nos Estados Unidos com o melhor do sabor brasileiro. Feito com habilidades adquiridas em 3 gerações de padeiros brasileiros, a receita vem se aprimorando há décadas e agora é colocada à prova e adaptada para o consumidor americano.


The most popular snack in Brazil needed to have a visual language that spoke to the american public. With that in mind, we developed an identity that values clarity in information, with large texts, organic shapes, vibrant colors and a pattern that may be reproduced as new flavors emerge on the portfolio.


O snack mais popular do Brasil precisava ter a linguagem visual vinculada ao que os americanos estão familiarizados. Dessa forma, desenvolvemos uma identidade que preza pela clareza nas informações, com textos grandes, formas orgânicas, cores vibrantes e um padrão que pode ser replicado de acordo com o surgimento de novos sabores no portfólio.


Commercial appeal was taken into consideration, with the displaying of products on shelves in stores and supermarkets playing a big part on the package design. A clear view of the product, one of the packaging necessities was made possible in a fun way through the creation of a character the was designed to look like a cheese bread. 

With uppercase uneven fonts, we tried to balance the aesthetic of american products with a little bit of the brazilian flair, offering a truly Brazilian product that is completely adapted to the american culture and aesthetic.


O projeto tem apelo comercial, pensado na exposição do produto nas gôndolas dentro de lojas e supermercados. A visualização do produto, uma das necessidades da embalagem, se tornou possível de maneira divertida através do desenvolvimento de um personagem que deriva da própria forma do pão de queijo. 

Com fontes “irregulares" em caixa alta, buscamos, com equilíbrio e um pouquinho do swing brasileiro, manter o padrão estético dos produtos americanos, oferecendo um produto genuinamente brasileiro e completamente inserido nos padrões de cultura e estética americana.


CREDITS:
Designers: Alex Reuter, Guilherme Rosa e Juliano Jover.
Translator: Dihego Kowalski.

You may also like

Back to Top