Hospital de Olhos de Santa Catarina

We were invited to redesign the brand and identity of the HOSC - Hospital de Olhos de Santa Catarina (Santa Catarina Eye Hospital). One of the most prestigious and recognized hospitals in the south region of Brazil. The new brand is part of the celebration of HOSC's 20 year anniversary and represents a stage of both internal and external changes that reaffirm their evolution.


Fomos convidados para redesenhar a marca e a identidade do Hospital de Olhos de Santa Catarina. Um dos hospitais mais reconhecidos e conceituados na região sul do país. A nova marca vem de encontro a celebração dos 20 anos de atuação do hospital e representa uma fase de mudanças internas e externas que afirmam a evolução do mesmo.


One of the objectives of the new brand design was making it friendlier, bringing HOSC closer to their public while transmitting the hospital's core values.


Um dos objetivos do redesenho da marca foi torná-la mais amigável, aproximando o HOSC do seu público transmitindo a essência já existente no DNA do Hospital.


During the process of development of the new symbol we prioritized simpler lines, looking for clarity and easy comprehension while maintaining aspects of classic graphic representation.


No desenvolvimento do novo símbolo priorizamos as formas mais simples, buscando clareza, fácil compreensão e ainda sim mantendo aspectos da antiga representação gráfica.


As a means of making the name shorter and easier to read and pronounce, we suggested an abbreviation made by their initials. (Hospital de Olhos de Santa Catarina - HOSC), thus creating a friendlier way for the public to relate to the hospital.


Com intuito de encurtar o nome e facilitar a pronúncia e a leitura, sugerimos utilizar a sigla HOSC, criando assim, uma maneira mais amigável das pessoas se relacionarem com o hospital.​​​​
In addition to the brand, a multimedia campaign was launched, commemorative of the hospital’s 20 year anniversary and focused in one of HOSC's pillars, which is caring for all people, not just their patients. The video was produced by IVA films. 


Junto da marca foi desenvolvido a campanha (on e off-line) em comemoração aos 20 anos do hospital enfatizando um dos pilares do HOSC que é a preocupação com as pessoas em um contexto geral, não apenas seus pacientes. O vídeo foi produzido pela IVA Filmes.


Older version:
Versão antiga:


CrEdits:
Designers: Alex Reuter, Guilherme Rosa, Juliano Jover
Copywriter: Pamela Moreira Fonseca
Print: MarauGraf
Video: IVA Filmes (iva.com.br)
Translator: Dihego Kowalski


You may also like

Back to Top